Monument Valley

John Ford Point

Monument Valley Navajo Tribal Park zajmuje powierzchnię 368 km². Znajduje się w rejonie Four Corners, punkcie, w którym schodzą się granice aż czterech stanów.

Po przekroczeniu wjazdu do Doliny Monumentów, znajdującej się również na terenie Indian, pojawi się przed wami krajobraz jak z filmów z Johnem Waynem. Charakterystyczne butte, wokół których wije się 27 km trasa widokowa Valley Drive, podziwiamy wygodnie z samochodu. Droga jest nieutwardzona, czerwony pył wejdzie w każdy zakamarek, ale nieprawdą jest, że trzeba mieć napęd na cztery koła.
Na terenie parku znajduje się tylko jedna piesza trasa, licząca 6 km Wildcat Trail.

Oczywiście kolory najpiękniejsze są o wschodzie lub zachodzie słońca, ale całość zrobi na was wrażenie o każdej porze.

Warto przejechać się US163 Scenic Drive na północ do Forrest Gump Point, słynnego punktu widokowego na lekkim wzniesieniu, gdzie prościusieńka droga ciągnie się w nieznane na tle Monument Valley. My niestety przyjechaliśmy zbyt późno:(

NOCLEG

Przygotowując się do sierpniowej wyprawy, noclegi rezerwowałam w kwietniu. Wyboru nie było praktycznie żadnego. Nie chcąc cofać się do Kayenta i Page, zdecydowałam się na atrakcyjny cenowo (104$) Stone Lizard Lodging w Bluff, czego z perspektywy żałuję z trzech powodów. Jechaliśmy prawie 1,5 godziny, a mieliśmy już za sobą drogę z Wielkiego Kanionu i zwiedzanie Antylopy z Horseshoe Bend. Po dojechaniu na miejsce około 21-22 żaden lokal nie był czynny! Poszliśmy spać głodni. Śniadanie było po prostu tragiczne. Chleb tostowy i serek Philadelphia. Pierwszy raz zdarzyło mi się, żeby opinie na Booking.com odbiegały aż tak od rzeczywistości.

Teraz skusiłabym się Desert Rose Resort & Cabins, na który rok temu nie trafiłam na żadnym z portali, ale za to przejeżdżaliśmy koło niego i nawet wjechałam na parking z myślą o zjedzeniu tutaj kolacji, ale mój mąż stwierdził, żeby jechać dalej… Wygląda imponująco i naprawdę zachęca by wstąpić!

Jeśli marzy się wam widok z okna na Monument Valley, jest taka opcja. Hotel The View znajduje się na terenie Doliny. O rezerwacje bardzo trudno, pokoje wyprzedane są na wiele miesięcy przed. Ceny mimo że zaporowe, nie zniechęcają odwiedzających.

JEDZENIE

Na miejscu jest tylko restauracja w The View. Menu nie jawi się w pysznych barwach, ale i tak nie dostąpiliśmy tego zaszczytu. Nie dostaliśmy stolika, ponieważ pierwszeństwo mają goście hotelowi, którzy mogą się zjawić, chociaż nie muszą. Nie było żadnej dyskusji. Nie i już.
Żeby było ciekawiej, pobliskie knajpy mają opinie na Tripadvisor typu: zatruliśmy się tu. Pozostało nam nasycić się zachodzących słońcem. A wam radzę mieć kanapki.