Joshua Tree

Park Joshua Tree

W Joshua Tree National Park łączą się dwa pustynne ekosystemy. Zajmuje on obszar 3200 km², na którym w znakomitej większości rośnie konkretny gatunek drzewa, jukka krótkolistna, osiągająca nawet 12 metrów wysokości. Jej poskręcane gałęzie przypominały wczesnym osadnikom wzniesione do nieba ramiona biblijnego proroka, stąd nazwa drzewo Jozuego.

Mając wolne przedpołudnie przed kolejną muzyczną dawką, weekend spędzaliśmy w okolicach Palm Desert na festiwalu Coachella, postanowiliśmy zwiedzić okolicę. Atrakcje mieliśmy zapewnione, dlatego też nie przeszło mi przez myśl, żeby po prostu spojrzeć na mapę. Historia pokazuje, że nie był to pierwszy ani ostatni raz… Okazało się, że 100 km dalej położony jest Park Narodowy Joshua Tree! Natury nigdy za dużo. Skuszona opinią, że jest bez porównania lepszy od Yosemite, ruszyliśmy w sam środek kwietniowego upału. Jakie było moje zdziwienie na miejscu!

Joshua Tree - mapa parku
nps.gov

Pustynia oczywiście rządzi się swoimi prawami, a park znajduje się na styku dwóch, Mojave i Colorado. Jest surowo i dominują wypłowiałe kolory. Jak okiem sięgnąć jedyny powtarzający się element to drzewa Jozuego. Dużo drzew.

Szybko okazało się, że w najróżniejszych zestawieniach zajmuje czołowe miejsce wśród kalifornijskich atrakcji, a nawet uważany jest za jeden z najlepszych parków narodowych w USA! Prawie 3 miliony odwiedzających nie może się mylić. Nam nie było dane przekonać się ile ma do zaoferowania z jednego powodu. Lejącego się żaru z nieba. Jak to na pustyni. Musieliśmy zadowolić się krótkimi pieszymi trasami i jazdą autem, a do pokonania jest łącznie 150 km asfaltową drogą.

Najłatwiej ten krajobraz obśmiać, przyznaję nasza reakcja była początkowo podobna. Ale po każdej kolejnej amerykańskiej objazdówce nabieramy doświadczenia i widzimy więcej. Uczymy się, doceniamy. Teraz nie tylko inaczej na Joshua Tree patrzymy, co więcej na pewno tu wrócimy.
Oczywiście każdy lubi co innego. Ja nie mogę doczekać się Parku Narodowego Saguaro. Wierzę, że sporo osób nie wyobraża sobie spędzić kilku godzin, nie wspominając o kilku dniach, kręcąc się przy kaktusach:) Tutaj może być podobnie.

ATRAKCJE

Park pokazuje swoje prawdziwe oblicze wyłącznie podczas hikingu i potrafi zaskoczyć nawet doświadczonych piechurów, którzy spędzili tu sporo czasu. Zachwyca pustynnym krajobrazem, szczególnie o zachodzie słońca. W Joshua Tree można wędrować 32 trasami (do wyboru kilkuset metrowe po 13 km). Niektóre prowadzącą do ukrytych palmowych oaz, których jest tu pięć, oraz opuszczonych kopalń, gdzie poszukiwano złota. Można wspinać się na mnóstwo głazów – aż 8000 dróg sprawia, że park ten jest prawdziwą mekką skałkowej wspinaczki, albo nocować pod namiotem, gdy chcemy spędzić kilka dni na 56 km California Riding and Hiking Trail. 85% terenu to dzika przyroda.

Cholla Cactus Garden Nature Trail (0,4 km) to krótka trasa po drewnianej kładce prowadząca przez nietypowy ‚ogród’ pełen kaktusów Cholla, nazywanych też Teddybear, które pełne są charakterystycznych ‚rzepów’. Ich usunięcie jest niesłychanie trudne i bolesne.

Heart Rock, Arch Rock oraz Skull Rock to najbardziej znane tutejsze formacje skalne, absolutnie niepowtarzalne. Te głazy przypominają, a niech będzie , przedstawiają serce, łuk i czaszkę.

Z Keys View (0,4 km) rozciąga się imponujący widok na dolinę, pustynię i góry.

7 off-roadowych tras, liczących od 6 do 37 km. Pamiętajcie, że nie ma tutaj żadnego cienia, zapas wody to nawet nie podstawa. W parku jest pięć wodopojów, gdzie można uzupełnić bidony.

Keys View
Tree Joshua
Hidden Valley

NOCLEG & POSIŁKI

W parku nie ma żadnej bazy noclegowej prócz kilku pól namiotowych. Najbliżej położone są hotele przy drodze Twentynine Palms Hwy, dosłownie kilka minut od Visitor Center. Z większych miejscowości, oddalone o godzinę jazdy, mamy popularne Palm Springs.

Perełką po środku pustyni jest najbardziej instagramowy dom w tej okolicy #joshuatreehouse, w którym możecie się zatrzymać na minimum dwie noce za 600$ plus opłaty.